За даними статистичної агенції Нідерландів (або CBS), починаючи з 2013 року, обсяги продажу лохини у супермаркетах Європи зросли більше ніж на 250%. Поряд з цим в ЄС зростає й загальна посадкова площа під лохиною та показники її імпорту з інших країн світу. Так, у 2018 р. в супермаркетах ЄС було продано на 8% лохини більше порівняно з 2017 р. Найбільші продажі лохини зафіксовані у травні місяці.
Рис.1 Динаміка зростання продажів лохини в супермаркетах за 2013 – 2018 рр.,%
Після яблук та персиків, лохина є найбільш популярним плодово-ягідним продуктом в Голландії. У 2016 р. в Нідерландах було посаджено 780 га лохини, що становило 5 місце в ЄС після Польщі (5040 га), Німеччини (2710 га), Іспанії (2260 га) та Португалії (1520 га). Зростання популярності цієї ягоди в Європі пов’язують із її корисними властивостями для здоров’я людини та популяризацією здорового образу життя.
На 2018 р. обсяги посадки лохини в Нідерландах зросли до 980 га., в CBS нарахували більше 110 господарств, які вирощують цю ягоду у відкритому грунті.
Рис.2 Динаміка зростання обсягів виробництва лохини в ЄС за 2013-2017 рр., млн. кг
За даними CBS, обсяги імпорту свіжої лохини в ЄС у 2017 р. становили 9,8 млн. кг. За 2013-2017 рр. цей показник зріс майже у три рази. Якщо у 2013 р. близько 33% лохини було імпортовано до ЄС із Південної Америки 67% із Європи, то цього року, 27% імпортованої ягоди надійшло до ЄС із Чилі, а 29% становив імпорт із Іспанії на інші ринки країн ЄС.
Якщо у 2013 р., імпорт ягоди до ЄС здійснювали переважно Іспанія та Чилі, у 2015 – 2016 рр. лідерами поставок лохини до ЄС стали Чилі та Перу (19 та 31% відповідно). Крім того, починаючи з 2015 р. на ринку ЄС з’явилась й свіжа ягода лохини з Африки. Так, у 2017 р. імпорт лохини з країн Африки становив 750 тис. кг (або 7% від загального імпорту лохини). Близько 60% імпорту лохини у 2017 р. надходило з Південної Європи (51% – Іспанія, 8% – Португалія).
Джерело: https://www.cbs.nl/en-gb/news/2018/30/blueberry-sales-in-supermarkets-continue-to-grow